Harfe Göre : a b c ç d e f g h ı i j k l m n o ö p r s ş t u ü v y z 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Sözlük
  1. 21 grams - gündelik anlamları...

    Online Gündelik - Türkçe Sözlük

    21 grams

    1) basrollerini benicio del toro, sean penn ve naomi watts'ın paylastıgı;2003 yapımı alejandro gonzalez inarritu filmi.ilk kez 60. venedik film festivali'nde gosterilen ve sean penn'e en iyi erkek oyuncu altin aslan'ini kazandirmis film,izlerken bizi filmin bitmesi için yalvarmaktadır.zira olan olaylar karsısında gerginliğe dayanamayacak duruma gelebilirsiniz.kurgusu ve cekimiyle ameros perros havası yakalanmaktadır.sean penn'in oyunculugu karsısında bir kez daha dudagımız ucuklamaktadır.filmin sonlarına dogru "yeter beaa yeter hepinizin amına koyyım" seklinde tepkı werılmesı normaldır zira sean penn filmin sonunda bizim yerimize bu tepkıyı bızzat kendisi vermektedir:21 gram hafifleyecegimiz gune kadar kac yasam sıgdırabiliriz ki hayatımıza...

    they say we all lose 21 grams
    at the exact moment of our death...
    everyone.
    the weight of a stack of nickels.
    the weight of a chocolate bar.
    the weight of a hummingbird..

    2) kısaca zor bir film 21 gram..klasik film kurgusu baştan sona 1-2-3 diye gider..memento 3-2-1 şeklinde sondan başa gidiyordu..21 gram 3-1-2-1-3-2-3-1-2-1-3....... şeklinde gidiyor..adamı yoruyo..yönetmen önceki filmi amores perros ta olduğu gibi yine 3 farklı hayatı ve bu hayatların bir trafik kazası ile çakışmasının anlatıyor..hayatı tum gercekligi ile sunuyor..bu arada da benicio del toro nun oynadığı karakter ile insan-din(hristiyanlık)-kader-aile kavramlarına yakından bakıyoruz..filmde sean penn ve benicio del toro babalar kendilerinden beklenen etkileyici performansları sunuyorlar..özellikle uzun saçları ve dövmeleriyle benicio del toro çok karizmatik..

    3) ölümden korkarsınız ya da korkmazsınız; ama ondan kaçışın olmadığını da bilirsiniz.

    şöyle bir etrafınıza bakın, kimler kalmış geride; dostlarınız, akrabalarınız, anneniz, babanız ya da kardeşleriniz hepsi birer birer gidiyor. doğuyor, büyüyor ve ölüyoruz... ömür, insanoğlu için üzerinde inişleri ve çıkışları olan bir yol değil midir? doğmak kadar ölmek de hayatın denklemlerinden biridir. ölürken belki bir sonu yaşarız ya da yeni bir başlangıcı. ruh, mekân değiştirir ölüm sırasında, cesetten azâde olmak üzeredir; tam da bu arada 21 gram hafifleyiverir insanoğlu. peki nedir bu 21 gramın sırrı? bir cesedi, yıllarca ayakta tutan ruhun ağırlığı mıdır? hayatta ya da ayakta kalabilmek bu 21 grama mı bağlıdır? var olmakla yok olmak arasında 21 gram, belki umudun belki de hayatta kalabilmenin adı olabilir mi?

    ‘ucuz roman’, ‘memonto’ gibi sıradışı filmler serisine, 2000 yılında gösterime giren “paramparça aşklar, köpekler” (ameros perros) filmiyle katılan meksikalı yönetmen alejandro gonzales inarritu, yeni filmi “21 gram”da yukarıdaki soruların cevabını aramak için çıkıyor yola. ilk filminde, birbiriyle hiç karşılaşmamış üç insanın yaşamlarını, beklenmedik bir olayla kesiştirerek değiştiren yönetmen, ‘21 gram’da da benzer bir olay örgüsü ile çıkıyor karşımıza. birbiri içine giren, zamanın dışına çıkan, dolambaçlı yollarda gezinen zor bir film ‘21 gram’. öyküde yine üç kişi var, aile leri ile birlikte. bu üç insan, bir kazada buluşuncaya kadar birbirlerinden uzaktadırlar. film, izleyiciyi bir taraftan aşkın çekim gücü altına alırken bir taraftan da intikam hırsının kolları arasına atacaktır. bu üç kişiden ilki jack jordan (benico del toro), karısı ve çocuklarıdır. jordan, tövbekâr olmuş eski bir dolandırıcıdır. varsa yoksa gününü dinine adamıştır. allah’ın varlığına ve kendini her an için takip ettiğine sıkı sıkıya inanan jack, bu teslimiyetini “hayatı veren de alanda o’dur” diyecek kadar sağlamlaştırmıştır. ikinci isim ise kolej profesörü -ki filmde profesör olduğuna dair hiçbir belirti yok- paul rivers (sean penn) ve karısı mary (charlotte gainsbourg)’dir. ölüm her an paul’un başının üzerinde gezinmektedir. kalbi tekleyerek çalışmaktadır. kalp nakli olursa belki kurtulacaktır. karısı mary ise -paul’ün çok istememesine rağmen- ölmek üzere olan paul’den tüp bebek yöntemi ile bir çocuk sahibi olmak için çaba sarf etmektedir. üçüncü kişi ise christina peck, hatalarla dolu geçmişinden uzaklaşmış, olgunlaşmış, kocası michael için iyi bir eş, iki çocuğu için iyi bir anne olmuştur. onun ailesinde neşe ve umut hiçbir zaman eksik değildir. kocası ve iki çocuğunu yitirdiği trafik kazasına kadar da her şey yolunda gitmektedir. kaza sonucunda bu üç insan, hayatın yeni bir boyutuna geçmiş gibidirler. kazada christina kocasını ve iki çocuğunu kaybedip boşluğa düşerken, paul yeni bir kalp nakliyle umuda doğru yelken açacak, arabasıyla kazaya sebep olan jack için ise allah’a olan inancını sorgulayacağı yeni bir dönem başlayacaktır.

    meksikalı yönetmen inarritu’nun sinema dili oldukça karmaşık. düz bir anlatımı değil, dolambaçlı yollarda ilerlemeyi seviyor. yönetmen, ilk bakışta sıradan gibi gelen bir olaya, kurguda ileriye ve geriye doğru gidişlerle zengin bir anlatım kazandırıyor. böylece film boyunca seyirci olayın hem içinde hem de dışında (aktif/pasif) kalma gibi bir avantaja sahip oluyor. sürprizlerle dolu iniş ve çıkışların senaryo ile kusursuzca bütünleşmesi ise 21 gram’da iyi bir film tadı bırakıyor. 2 saati aşkın bir sürenin sonunda seyirci zihnen yorulmuş olsa da, yüzlerce parçadan oluşmuş bir yap-bozu bitirmenin mutluluğunu duyarak çıkıyor sinema salonundan. bir de hayata dair yeni sorgulamalar takılıyor peşinize; sebep-sonuç, hayat-ölüm, kaza-kader.. hepsine basit ‘rastlantılar’ penceresinden bakmak meğer ne kadar yanıltıcıymış!


  2. Gündelik Sözlük

Sözlük